نی نی فور
بازدید 250
Leila 176 روز پیش
بدون دیدگاه

کودکان چه مقدار شکر باید مصرف کنند؟

این امری ضروری برای والدین است که بدانند چگونه شکر و فرآورده‌های آن می‌توانند بر سلامت کودکان‌شان تأثیر بگذارند و چه‌کار می‌توانند بکنند تا غذاهای شیرین و پر شکر را در برنامه غذایی کودک‌شان، به حداقل برسانند.
شکر، کالری بالا و ارزش غذایی (ویتامین، املاح، پروتئین و فیبر) ناچیزی دارد. شکر معمولاً در زمان پختن غذا یا بر سر میز، به آن اضافه می‌شود. غذاهای معمولی که شکر زیادی دارند شامل نوشابه‌ها، کیک‌ها، آبنبات‌ها و دسر‌های یخی هستند. با این وجود بسیاری از برندهای غذایی مورد علاقه کودکان مانند انواع ماست‌های میوه‌ای و آب‌میوه‌ها هم حاوی مقادیر زیادی شکر هستند. این غذاهای پر شکر اغلب کالری بالایی دارند که باعث چاقی کودکان می‌شوند. رژیم‌های غذایی پر شکر هم‌چنین به دیگر مسائل سلامتی در کودکان مانند پوسیدگی دندان و بیش فعالی منجر می‌شوند.
توصیه‌ها
نوپایان و خردسالان با انرژی مصرفی روزانه ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری، نباید بیش از ۱۷۰ کالری یا ۴ قاشق چای‌خوری (تقریبا ۱۷ گرم) شکر افزوده شده در روز استفاده کنند.
کودکان ۴ تا ۸ سال با انرژی مصرفی روزانه ۱۶۰۰ کالری، نباید بیش از ۱۳۰ کالری یا ۳ قاشق چای‌خوری (تقریبا ۵. ۱۲  گرم) شکر افزوده شده در روز استفاده کنند.
کودکان ۸ تا ۱۲ سال با انرژی مصرفی روزانه ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری، نباید بیش از ۱۳۰ کالری یا ۵ تا ۸ قاشق چای‌خوری (تقریبا ۲۱ تا ۵. ۳۳  گرم) شکر افزوده شده در روز استفاده کنند.
 
راه‌کار‌ها
والدین می‌توانند راه‌کارهای زیر را دنبال کنند تا مقدار شکر را در رژیم غذایی فرزندان‌شان به حداقل برسانند.
یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات، میوه‌ها، لبنیات کم چرب، گوشت کم چربی، مرغ و ماهی را برای کودک‌تان فراهم کنید.
اسنک‌های شیرین و سالمی هم‌چون میوه‌های خشک شده برای کودک‌تان فراهم کنید.
شیر کم چرب یا آب را جایگزین نوشابه‌ها و سایر نوشیدنی‌های مضر کنید.
چند دستور غذای آسان برای کودکان
اسنک‌های کم هزینه و مقوی برای کودکان
اخیرا در اخبار مطالب زیادی در مورد چاقی روزافزون می‌شنویم و این اخبار تنها در مورد بزرگ‌سالان نیستند، کودکان هم اضافه وزن دارند. چاقی عوارض بسیار نامطلوبی بر روی سلامتی دارد و با طیف وسیعی از بیماری‌ها همراه است. با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف تبلیغات تلویزیونی می‌شود، این امر اصلا عجیب نیست. تبلیغاتی که هدف آن‌ها این است که کودکان را متقاعد کنند، انواع چیپس‌ها، شکلات‌ها و دیگر تنقلات برای سلامتی آن‌ها مفیدند.
به‌طور یقین ما نمی‌توانیم دنیا را تغییر دهیم، اما می‌توانیم آن‌چه را که در خانه‌های‌مان برای کودکان‌مان در دسترس و موجود است، تغییر دهیم.
در اینجا ما گزینه‌هایی سالم و خوش‌مزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا آن‌ها را جایگزین اسنک‌های چرب و پرشکر مضر فروشگاهی کنید. لطفا توجه داشته باشید که اسنک‌ها و غذاهایی که عسل، مغز خشکبار یا پاپ کورن دارند، برای کودکان زیر دو سال توصیه نمی‌شوند:
 
توپ‌های کره بادام زمینی
½ فنجان کره بادام زمینی، ½ فنجان عسل، ۱ فنجان خرده نان تست، ۱ قاشق غذاخوری شیر خشک
محتویات را به‌خوبی با هم مخلوط کنید، آن‌ها را به‌شکل توپ در بی‌آورید و سپس توپ‌ها را در پودر نارگیل بغلتانید.
پاپ کورن
پاپ کورن اسنک بسیار خوبی برای کودکان است. این اسنک خوش‌مزه منبعی غنی از فیبر است و کالری کمی دارد، البته تا زمانی‌که شما چیزی به آن اضافه نکرده‌اید! به پاپ کورن نمک نزنید، به‌جای آن پنیر پارمزان رنده شده روی آن بریزید.
کیف‌های زیپ دار پاپ کورن را می‌توانید در گردش‌های بیرون همراه خود ببرید.
نوشیدنی میوه‌ای گازدار
به‌جای نوشابه‌های پر شکر مقداری مساوی از آب گازدار و آب‌میوه را با یکدیگر مخلوط کرده و مصرف کنید.
نکتار زردآلو
½ فنجان برگه زردآلو (زردآلوی خشک) را در ۲ فنجان آب آناناس بخیسانید (به‌مدت یک ساعت). سپس آن‌را در مخلوط‌کن بزنید تا کاملا نرم شود.
اسموتی موز
¼ فنجان شیر، ۱ موز، ½ قاشق چای‌خوری وانیل؛ محتویات را در مخلوط‌کن به‌عمل بی‌آورید تا نرم شوند. این راه خوبی برای تمام کردن موزهای دست نخورده داخل یخچال است!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.